Fröken Vanilla!

Fröken Vanilla är ett 33årigt yrväder med myror i brallan, häng med!!!

Neurotypiska människor

Kategori: Allmänt

Det pratas ofta om att en person med ADHD tänker lika mkt på en timme som en normal person gör på en dag. Detta gör mig otroligt intresserad av hur neurotypiska människor tänker. Det måste vara väldigt abstrakt. Alltså om man borstar tänderna, tänker man då "här står jag och borstar tänderna"?
Om jag borstar tänderna på morgonen så tvättar jag handfatet samtidigt och tänker på helt andra saker oftast associerat till att jag borstar tänderna. Tex tandborstning leder till köpa tandtråd vilket leder till ica maxi vilket leder till kösystem vilket leder till apjobbigt vilket leder till concerta vilket i sin tur leder till att jag måste ta min medicin vilket leder till att jag lämnar tandborstningen utan att stänga av kranen och går ut och tar medicin och fastnar då med något helt annat och hör sen att vattenkranen är på och skäller på Tomas att han låter vattnet rinna för att sedan gå in i badrummet för att stänga av och komma på att jag ju faktiskt borstade tänderna.

 
Jag hör ofta att folk pratar om att de ska krypa upp i en fåtölj med en bra bok och en kopp te. Detta låter väldigt mysigt i mina öron men det går inte. Jag sitter där i fåtöljen och försöker fokusera på att att läsa och ha det mysigt men jag kan verkligen inte. Jag kan inte börja läsa en bok alls bara sådär och om jag fastnar i en bok så börjar de oftast med att jag läst baksidan för att framsidan var fin för att sedan bli intresserad och läsa epilogen och om den är intressant läser jag sista kapitlet och om det i sin tur leder till frågor hur det hände så börjar jag läsa prologen och om det mot förmodan fortfarande är intressant så läser jag hela boken men då sträckläser jag och går runt hemma med boken framför näsan och kedjedricker kaffe under tiden.
Typ så! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: