Fröken Vanilla!

Fröken Vanilla är ett 33årigt yrväder med myror i brallan, häng med!!!

Pensionärsträning och kostångest

Kategori: Allmänt

Såg dokumentären supersize me idag. Måste säga att jag fick lite ångest. Nu äter vi väldigt bra mat och väldigt sällan snabbmat. Men alltså, tänk att fel mat kan göra så mkt. När jag tränade fitness så käkade jag ju i stort sett bara kyckling och broccoli vilket jag typ spyr på. Nu när vi försöker bli gravida så är jag mycket mer maniana med kost och träning. Men måste nog äta bättre.
Vi äter massor med italiensk plockmat typ lufttorkade skinkor, marinerad ost och antipasti när vi inte orkar laga mat vilket är ganska ofta. 
Jag älskar ju att laga mat egentligen och har börjat göra det igen efter att vi fick lite ångest när vi såg att vårt månadskonto för mat är 5siffrigt🙊 Men nu fick jag kostångest än en gång och kom på att vi äter på tok förlite frukt och grönsaker så nu åker lite mer vegetariskt in på våra veckomenyer. 
Sitter och googlar recept men det verkar vara svårt att äta gott vegetariskt samtidigt som det ska vara nyttigt. Men det får bli en liten utmaning att hitta recept där inte snabba kolhydrater, ost och fett får kompensera avsaknaden av kött och jag tycker quorn är jätteäckligt.
Men men det får lösa sig.
Sen hoppas jag att träningen kommer igång igen snart. Tränar mjukt med gummiband just nu då jag har fått någon skum ryggsmärta. Så känns mer som pensionärsträning hahaha😂 
Men nu jäklar ska kylskåpet inventeras och fyllas med mer vegetarisk mat. Ska bara hitta några bra recept😊



Kommentarer


Kommentera inlägget här: